’Virheitä’ lähdetekstissä

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #9051
    Annemarie Raas
    Osallistuja (Participant)

    Hei kaikki,

    Olen parhaillaan kääntämässä Hyvitystä, ja yhtäkkiä tulee esiin sellaisia virheitä, joista kannattaa tietää kääntäessänne tätä kirjaa.

    s.257
    Renlund kävi päälle ja huitaisi veitsellä yrittäen viiltää
    Oksmanin mahan auki. Oksman ponnisti taaksepäin ja veitsi
    sivalsi hänen takkinsa poikittain halki.

    > Sittemmin (s. 258) on kyse ’paidasta’ ja ’puserosta’, mutta olen käyttänyt näissäkin tapauksissa ’takki’-sanaa. Tuntuu loogisemmalta.

    s.258
    Konstaapelit katselivat näkyä mykistyneinä. Kuusi verta
    vuotavaa, maassa valittavaa miestä ja yksi raivo härkä maijassa
    tallessa.

    > Täytyy olla ’viisi’. Viisi maassa, yksi paennut metsään, yksi poliisimaijassa ja yksi joka perääntyi ’leikistä’ ilman että meille kerrotaan mitä tuo mies tekee sen jälkeen.

    Tämä toistaiseksi. Jos tulee lisää, kirjoitan sen tähän ryhmään. Tehkää tekin niin, niin että saadaan mahdollisimman paljon virheitä pois teksistä! 😀

    Terveisin,
    Annemarie

    #9055
    Anke Michler-Janhunen
    Osallistuja (Participant)

    Hei,
    kirjassa on muitakin virheitä. Esim. lähettilään auto on VW Transporter (EI Ford), Pekka Nuotion ikä on jossain väärin …
    Lisäsin Arttu Tuomisen ryhmääni tiedoston, jossa minun kysymykseni ja kirjailijan vastaukset.
    terv. Anke

    #9057
    Annemarie Raas
    Osallistuja (Participant)

    Aivan mahtavaa, kiitos Anke! Minusta tuntui välillä, että Artulla ja/tai kustantajalla on ollut kova kiire saada kirja valmiiksi. Itse en olisi kaivannut kaksi kertaa niitä tulipalon kuvauksia (Lähettilään talolla ja sitten Oksman WO:n hallilla) kirjan lopussa.
    Minulla oli paljon samoja kysymyksiä ja havaintoja kuin sinulla, joten tuo sinun tiedostosi todella auttaa!

    Terveisiä,
    Annemarie

    #9058
    Anke Michler-Janhunen
    Osallistuja (Participant)

    Tässä myös virhe: s. 310
    Pekan äiti, Riston vaimo, oli menehtynyt vuonna 2005 neljänkymmenenkahden vuoden iässä

    täytyy olla: vuonna 2007 (Pekka on syntynyt vuonna 1997 ja aikaisemmin sanotaan, että hän oli 10 kun äiti kuoli)

    #9059
    Anke Michler-Janhunen
    Osallistuja (Participant)

    Kiitos kiitoksesta :-).
    Milloin kirjan käännös ilmestyy? Saksassa 28.10.2022. Syksyllä aloitan Vaiettu-kirjan käännöksen. Terv. Anke

    #9060
    Annemarie Raas
    Osallistuja (Participant)

    Hyvitys ilmestyy lokakuussa, ja minäkin aloitan kohta Vaiettu-kirjan kanssa. Näyttää siltä, että ollaan yhteydessä! 😀

    #9061
    Annemarie Raas
    Osallistuja (Participant)

    Uusi virhe:

    s. 47 lähdeteksti
    Kuinka vaikeaa Suomessa on hankkia sirpalekäsikranaatti,
    saati kymmentä?» Linda kysyi

    > kyseessä on 8 kranaattia, eikä 10. Poliisit tietävät tämän, koska ovat nähneet Lähettilään pöydällä 6 kappaletta ja Raunela kertoo, että käytetty iskussa oli 2.

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.